Klantenservice
Hoe kunnen we je helpen? Veelgestelde vragen
- {{ result.question }}
- Geen zoekresultatenBekijk alle veelgestelde vragen
Meestgestelde vragen
Hoelang zijn de aanbiedingen in de folder geldig?
Op de achterpagina van elke folder staat aangegeven hoelang de acties geldig zijn. Dat geldt ook voor de online versie van de folder, die je hier kunt inkijken.
Kan ik de meubels van XOOON na aankoop meteen meenemen?
Van veel populaire artikelen in de collectie houdt XOOON een beperkte voorraad aan in het centrale magazijn. De voorraadstatus van deze artikelen is terug te zien in de voorraadindicator bij het artikel op de website. Indien een artikel voorradig is, betekent dit dat je bestelling binnen enkele weken geleverd kan worden. Neem voor de exacte levertijden contact op met je XOOON-dealer. Producten die door de consument zelf samengesteld kunnen worden, worden alleen op bestelling geproduceerd. Door de ambachtelijke productie kan het vier tot soms twaalf weken duren voordat deze commissieartikelen geleverd kunnen worden. Ook voor een indicatie van deze levertijden kun je terecht bij je XOOON-dealer.
Waar kan ik terecht met mijn vragen over producten of leveringen?
Voor deskundig advies en vragen over je bestelling kun je altijd terecht bij een van onze winkels. Met onze winkelzoeker vind je eenvoudig het dichtstbijzijnde XOOON-verkooppunt. Algemene vragen kun je ook stellen via ons contactformulier.
Wat zijn de retourkosten?
De verzendkosten voor het retourneren van producten zijn voor je eigen rekening. De kosten van drempellevering of bezorgservice verrekenen we dan met het eventueel terug te storten bedrag.
Ophaal- of omruilafspraak aan huis
Wil je graag een bestelling retourneren of omruilen en heb je gekozen voor drempellevering of bezorgservice door onze logistieke partner? Dan houden we wel de standard transportkosten in op het aankoopbedrag dat we terugstorten.
Drempellevering €49
Bezorgservice €99
Kosten voor retourzending van pakketpost zelf betalen
Wij kiezen de bestellingen boven de €99 kosteloos te verzenden. Dit geldt enkel voor bestellingen dat we met pakketpost kunnen versturen. De kosten van het terugsturen zijn afhankelijk van de groote en gewicht van het pakket. Hier vind je de tarieven van PostNL.
Zijn de aangegeven afmetingen exact of circa?
Onze meubelen worden met de grootst mogelijke zorg en aandacht geproduceerd. Alle afmetingen die op de website vermeld staan, komen zo exact mogelijk overeen met de daadwerkelijke artikelmaten.
De meeste XOOON meubelen zijn gemaakt van hout; een levend materiaal dat enigszins kan uitzetten of krimpen. Daarnaast worden veel van onze meubels deels met de hand gemaakt en afgewerkt. Bovendien kun je bij onze zitmeubelen zelf extra opties kiezen. Dit zorgt ervoor dat elk product uniek is.
De vermelde productafmetingen zijn daardoor altijd circa-afmetingen met een marge van ± 5 %. Indien een maatafwijking binnen de marge van 5% valt, kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.
Ik heb een klacht over mijn aankoop, waar kan ik terecht?
Als je niet tevreden bent over de kwaliteit van het geleverde artikel, neem dan direct contact op met de XOOON-winkel waar je het gekocht hebt.
Stuur een e-mail met een duidelijke omschrijving van je klacht (bij voorkeur met foto’s) naar de klantenservice van de winkel waar je je aankoop gedaan hebt. Vermeld in je bericht voor een soepele verwerking ook je ordernummer (je kunt ook een foto van de factuur maken met je smartphone of camera). Na ontvangst zal de winkel je klacht in behandeling nemen en zo snel mogelijk reageren.
Kan ik mijn online bestelling retourneren?
Wij vragen je om contact met ons op te nemen als je ene bestelling wilt retourneren, zodat we je zo goed mogelijk kunnen helpen.
Als je een account hebt, log dan in en klik bij de betreffende bestelling op "Retourneren". Volg de stappen, zodat wij je zo goed mogelijk kunnen helpen. Als je geen account hebt, ga dan rechtsboven naar het tabblad "Mijn account” en klik op "Bestelling zoeken". Voer vervolgens je e-mailadres, ordernummer en orderdatum in. Volg de stappen, zodat wij je zo goed mogelijk kunnen helpen.
Wij zullen zo snel mogelijk op je retourverzoek reageren.
Waar zijn de XOOON-meubels verkrijgbaar?
De meubels van XOOON zijn alleen verkrijgbaar bij met zorg geselecteerde woonwinkels waar vakkundige adviseurs klaar staan om je te helpen. Kijk voor een XOOON-verkooppunt in de buurt bij onze winkelzoeker.
Worden mijn nieuwe meubels thuisbezorgd?
XOOON bezorgt via ons dealernetwerk de meubels op elk adres in Nederland en België. Overleg met de adviseur in de XOOON-shop over de mogelijkheden en eventuele kosten.
Bestellen en Betalen
Over het bestellen
Hoe plaats ik een bestelling op XOOON?
Wij maken het bestellen van producten zo eenvoudig mogelijk.
- Je kunt de gewenste producten bestellen als gast of door een account aan te maken.
- Kies je favoriete items, voeg ze toe aan je winkelmandje en bestel.
- Volg vervolgens de volgende 4 stappen: Vul je gegevens in, kies de verzendwijze, controleer je ingevulde gegevens en sluit af door te betalen.
- Heb je een kortingscode? Deze kun je toevoegen bij de stap 3 (“Overzicht”) van het bestelproces. De korting wordt dan automatisch verrekend.
- Kies je betaalmethode en klik op ‘betaal’ om je bestelling af te ronden. Je kunt veilig online betalen met iDEAL, PayPal, Mastercard of Visa.
Om je bestelling te kunnen bezorgen, hebben we je volledige adres en e-mailadres nodig. Nadat je een bestelling hebt geplaatst, ontvang je een bestelbevestiging per e-mail. We gaan meteen aan de slag om je bestelling klaar te maken voor verzending.
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Indien de bestelling op werkdagen vóór 14.00 uur geplaatst is, wordt deze diezelfde dag nog aan PostNL aangeboden. Met uitzondering van feestdagen, worden bestellingen die tussen vrijdag 14.00 uur en de daaropvolgende maandag 14.00 uur geplaatst zijn, dezelfde maandag verstuurd. In de praktijk betekent dit dat PostNL in 99% van de gevallen de bestelling de volgende dag op het opgegeven afleveradres zal aanbieden. De actuele status van je verzending kun je aan de hand van Track & Trace code raadplegen op de website van PostNL.
Zodra je bestelling geplaatst is, maken we deze klaar voor verzending. Als de bestelling op een werkdag vóór 14.00 uur wordt geplaatst, wordt deze dezelfde dag nog aan PostNL meegegeven. Je ontvangt ook een e-mail met een Track & Trace code op het opgegeven e-mailadres zodra je bestelling klaar is voor verzending. Als je een account hebt aangemaakt, kun je de bestelling daarnaast ook volgen op je account.
Kan ik mijn bestelling wijzigen en/of annuleren?
Het is helaas niet mogelijk om je bestelling te wijzigen nadat deze is geplaatst, omdat je bestelling meteen verzendklaar gemaakt wordt en dit een geautomatiseerd proces is. Je kunt je bestelling echter nog wel annuleren, zolang je nog geen Track & Trace code van ons hebt ontvangen of zolang je bestelling nog niet door onze logistieke partner is opgehaald.
Mocht je dit willen, laat ons dit dan zo snel mogelijk weten via het contactformulier of bel 088-203 94 20 (elke werkdag bereikbaar van 08:30 tot 17:00). Gelieve hierbij ook je ordernummer te vermelden. Je kunt je bestelling ook altijd binnen 30 dagen na ontvangst, zonder opgaaf van reden, retourneren. Mocht je de bestelling dus na ontvangst willen annuleren, raadpleeg dan de uitleg over retourneren.
Kan ik na bestellen nog een artikel toevoegen aan mijn bestelling?
Dat gaat helaas niet. Bestellingen worden direct doorgestuurd naar ons magazijn en kunnen niet aangepast worden. Je zult hiervoor een nieuwe bestelling moeten aanmaken.
Ik heb een fout gemaakt bij het invullen van mijn adres, kan ik dit nog wijzigen?
Dit is in veel gevallen mogelijk! Bel ons na het plaatsen van je bestelling zo snel mogelijk op 088-203 94 20, zodat wij kunnen nagaan of we je adres nog kunnen aanpassen. Als je ons telefonisch niet kunt bereiken, stuur ons dan een bericht via het contactformulier.
Would you prefer to be helped in English? Call 088-203 94 23
Ik heb een bedrijf, kan ik bestellen en een factuur met BTW ontvangen?
De webshop van XOOON is enkel bestemd voor consumenten. Het is niet mogelijk als bedrijf te bestellen op de webshop. Het factuur die je van ons ontvangt is een consumenten factuur, waar geen BTW teruggevorderd kan worden.
Over het betalen
Kan ik veilig betalen?
Op de webshop van Henders & Hazel kun je eenvoudig winkelen en veilig betalen. We werken samen met Adyen, een gerenommeerde partij voor online betalen. Daarnaast gebruiken we een beveiligde SSL verbinding waarmee alle privacygevoelige gegevens versleuteld worden verzonden. Kortom, op Henders & Hazel winkel je veilig en vertrouwd.
Betalen met iDEAL
Betalen via iDEAL is veilig en snel. Het is gebaseerd op internetbankieren en lijkt in zekere zin op pinnen. Je rekent af in de vertrouwde online betaalomgeving van je eigen bank. Alle gegevens staan al klaar en de betaling wordt direct uitgevoerd.
Betalen met creditcard
Je kunt er ook voor kiezen om te betalen met je Visa of Mastercard. Na het kiezen van deze betaalmethode vul je het creditcardnummer, de vervaldatum van de creditcard en de CVC code in. Deze laatste code staat op de achterkant van je creditcard en bevat drie cijfers. Hou je creditcard dus bij de hand. Let op: er kan gevraagd worden om een aanvullende verificatie. Die verificatie heb je zelf ingesteld bij je creditcard maatschappij en het wachtwoord heb je zelf gekozen. Indien je daar vragen over hebt adviseren wij je contact op te nemen met je creditcard maatschappij.
Betalen met PayPal
Heb je een PayPal-account, dan kun je direct online betalingen doen naar onze PayPal-account. Je betaling wordt online geautoriseerd, zodat je direct weet of de betaling wel of niet is goedgekeurd.
Bezorgen
Over het bezorgen
Door wie wordt mijn online bestelling bezorgd?
Je onlie bestelling met kleine producten wordt bezorgd door PostNL. Indien de bestelling op werkdagen vóór 14.00 uur geplaatst is wordt deze diezelfde dag nog aan PostNL aangeboden. In de praktijk betekent dit dat PostNL in 99% van de gevallen de bestelling de volgende dag op het opgegeven afleveradres zal aanbieden.
Heb je ook grote artikelen besteld? Deze worden bij je thuisbezorgd door onze logistieke partner. Je kiest zelf een datum uit voor deze bezorging.
Ik wil online bestellen, wat zijn de bezorgkosten?
- Pakketpost
Voor bestellingen tot €99 rekenen wij €5.95 voor een bijdrage in de bezorgkosten. Voor bestellingen boven €99 doen wij je deze cadeau, wij rekenen in dat geval géén bezorgkosten.
- Drempellevering
Jouw bestelling wordt door 2 bezorgers tot aan de eerste voordeur bezorgd. De bezorging vindt plaats op afspraak. Wij rekenen in dat geval €49.
- Bezorgservice
De kosten voor een bezorgservice is €99. Jouw bestelling wordt door 2 bezorgers bij je thuis geleverd:
-
- Wij pakken de meubelen voor je uit
- Wij monteren de meubelen en zetten ze op de juiste plek*
- Wij nemen het verpakkingsmateriaal weer mee
(*geen bevestiging aan de wand en exclusief verlichting).
Wat is de levertijd van mijn online bestelling?
Wij doen onze uiterste best om de bestelling zo snel mogelijk af te handelen en te bezorgen. Indien de bestelling op werkdagen vóór 14.00 uur is geplaatst, wordt deze diezelfde dag nog aan PostNL aangeboden. PostNL stuurt dan rond 17.00 uur een mail met een track/trace link naar het opgegeven mailadres. Indien de bestelling op werkdagen na 14.00 geplaatst is wordt deze de volgende werkdag aan PostNL aangeboden. PostNL stuurt dan die dag rond 17.00 uur een mail met een track/trace link naar het opgegeven mailadres.
Heb je één of meerdere grote artikelen besteld? Deze worden bij je thuisbezorgd door onze logistieke partner. Dit duurt ongeveer 3 tot 8 werkdagen.
Volgens de track en trace code is mijn artikel afgeleverd, maar ik heb niets ontvangen.
Dat is vervelend! Kijk eerst even of het pakket bij je buren is afgegeven. Zo niet, bel ons dan even op 088-203 94 20 en wij zoeken het voor je uit.
Would you prefer to be helped in English? Call 088-203 94 23
Waarom is mijn pakket door PostNL niet thuis afgeleverd?
PostNL heeft de policy dat het pakket eenmalig bij het ingevulde afleveradres wordt aangeboden. Indien de ontvanger op dat moment niet thuis is, wordt het pakket afgeleverd bij de dichtstbijzijnde afhaallocatie. Hier wordt het pakket een week bewaard. Indien het pakket niet tijdig niet wordt opgehaald, wordt het terug naar ons verstuurd. Meer informatie lees je hier.
Retourneren
Over het retourneren
Wat zijn de retourkosten?
De verzendkosten voor het retourneren van producten zijn voor je eigen rekening. De kosten van drempellevering of bezorgservice verrekenen we dan met het eventueel terug te storten bedrag.
Ophaal- of omruilafspraak aan huis
Wil je graag een bestelling retourneren of omruilen en heb je gekozen voor drempellevering of bezorgservice door onze logistieke partner? Dan houden we wel de standard transportkosten in op het aankoopbedrag dat we terugstorten.
Drempellevering €49
Bezorgservice €99
Kosten voor retourzending van pakketpost zelf betalen
Wij kiezen de bestellingen boven de €99 kosteloos te verzenden. Dit geldt enkel voor bestellingen dat we met pakketpost kunnen versturen. De kosten van het terugsturen zijn afhankelijk van de groote en gewicht van het pakket. Hier vind je de tarieven van PostNL.
Kan ik mijn online bestelling retourneren?
Wij vragen je om contact met ons op te nemen als je ene bestelling wilt retourneren, zodat we je zo goed mogelijk kunnen helpen.
Als je een account hebt, log dan in en klik bij de betreffende bestelling op "Retourneren". Volg de stappen, zodat wij je zo goed mogelijk kunnen helpen. Als je geen account hebt, ga dan rechtsboven naar het tabblad "Mijn account” en klik op "Bestelling zoeken". Voer vervolgens je e-mailadres, ordernummer en orderdatum in. Volg de stappen, zodat wij je zo goed mogelijk kunnen helpen.
Wij zullen zo snel mogelijk op je retourverzoek reageren.
Ik heb mijn online bestelling (deels) geretourneerd, wanneer krijg ik het aankoopbedrag terug?
Op het moment dat wij je bestelling retour hebben ontvangen, ontvang je hiervan automatisch een bevestigingsmail. Wij hebben dan tevens meteen de terugbetaling in gang gezet. Afhankelijk van de gebruikte betaalmethode duurt het tussen 1 (iDEAL) en 5 werkdagen (creditcard & Paypal) voordat je de terugbetaling hebt ontvangen.
Mijn artikel is beschadigd geleverd, hoe kan ik het terugsturen?
Dat is natuurlijk vervelend! Als je ons een retourverzoek stuurt, vinden we samen een passende oplossing. Stuur ons in dat geval ook een foto of foto's van het beschadigde artikel en de verpakking.
Als je een account hebt, log dan in en klik bij de betreffende bestelling op "Retourneren". Volg de stappen, zodat wij je zo goed mogelijk kunnen helpen. Als je geen account hebt, ga dan rechtsboven naar het tabblad "Mijn account” en klik op "Bestelling zoeken". Voer vervolgens je e-mailadres, ordernummer en orderdatum in. Volg de stappen, zodat wij je zo goed mogelijk kunnen helpen.
Wij zullen zo snel mogelijk op je retourverzoek reageren.
Kan ik een artikel omruilen?
Dat is alleen mogelijk als het om hetzelfde artikel gaat maar in een andere maat of kleur en als de prijs hetzelfde is. Stuur ons een retourverzoek, zodat we samen een passende oplossing kunnen vinden.
Als je een account hebt, log dan in en klik bij de betreffende bestelling op "Retourneren". Volg de stappen, zodat wij je zo goed mogelijk kunnen helpen.
Als je geen account hebt, ga dan rechtsboven naar het tabblad "Mijn account” en klik op "Bestelling zoeken". Voer vervolgens je e-mailadres, ordernummer en orderdatum in. Volg de stappen, zodat wij je zo goed mogelijk kunnen helpen.
Wij zullen zo snel mogelijk op je verzoek reageren.
Producten en aanbiedingen
Over onze producten
Waar kan ik terecht met mijn vragen over producten of leveringen?
Voor deskundig advies en vragen over je bestelling kun je altijd terecht bij een van onze winkels. Met onze winkelzoeker vind je eenvoudig het dichtstbijzijnde XOOON-verkooppunt. Algemene vragen kun je ook stellen via ons contactformulier.
Kan ik als bedrijf ook bij XOOON terecht?
Iedereen kan meubels van XOOON kopen, ook bedrijven. Wij leveren wel enkel voor huiselijk gebruik, dus niet voor horeca of verhuur en grotere aantallen produceren wij enkel op bestelling. Maak daarvoor een afspraak bij één van onze winkels.
Kunnen jullie mij helpen met de nieuwe inrichting van mijn woonkamer?
Voor deskundig advies kun je altijd terecht bij een van onze winkels. De verkoopadviseurs van XOOON worden regelmatig getraind bij onze eigen XOOON Academy. Zij zijn daardoor volledig op de hoogte van onze actuele collectie, de toegepaste materialen en de vele opties binnen onze woonprogramma’s. Veel winkels bieden daarnaast de mogelijkheid om een interieurstylist in te schakelen. Informeer direct bij de winkel van je voorkeur of deze optie daar wordt aangeboden. Maak hier een afspraak bij je XOOON-dealer naar keuze.
Zijn jullie meubels in meerdere uitvoeringen leverbaar?
Veel van onze banken, fauteuils en eetkamerstoelen zijn in meer dan 300 soorten en kleuren stof, kunstleder of echt leder te bestellen. Daarnaast heb je vaak de keuze uit diverse andere opties, zoals verschillende poten of frames, armleuningen en vullingen. Ook binnen onze wooncollecties kun je veel meubelstukken personaliseren door te kiezen voor een andere houtkleur, afwerking, blad of poot.
Bij elk meubelstuk op onze website zie je precies wat de mogelijkheden zijn.
Kan ik stofstalen of houtstalen aanvragen?
Het is helaas niet mogelijk om stofstalen of houtstalen aan te vragen. Je kunt echter in elke XOOON-winkel alle beschikbare stof- en leersoorten bekijken, voelen en ruiken. Ook van alle houtsoorten zijn stalen aanwezig in onze winkels. Kijk onder winkelzoeker voor het dichtstbijzijnde XOOON-verkooppunt.
Zijn de aangegeven afmetingen exact of circa?
Onze meubelen worden met de grootst mogelijke zorg en aandacht geproduceerd. Alle afmetingen die op de website vermeld staan, komen zo exact mogelijk overeen met de daadwerkelijke artikelmaten.
De meeste XOOON meubelen zijn gemaakt van hout; een levend materiaal dat enigszins kan uitzetten of krimpen. Daarnaast worden veel van onze meubels deels met de hand gemaakt en afgewerkt. Bovendien kun je bij onze zitmeubelen zelf extra opties kiezen. Dit zorgt ervoor dat elk product uniek is.
De vermelde productafmetingen zijn daardoor altijd circa-afmetingen met een marge van ± 5 %. Indien een maatafwijking binnen de marge van 5% valt, kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.
Hoe moet ik mijn XOOON-meubel onderhouden?
Elk meubel van XOOON heeft een meubelpaspoort. De QR-code om met je smartphone te scannen zit aan de meubelen bevestigd (onderzijde/achterkant). In het meubelpaspoort vind je de kenmerken en eigenschappen van het gebruikte basismateriaal, de soort afwerking, onderhoudsvoorschriften en aanbevelingen. Volg je de onderhoudsvoorschriften en aanbevelingen in het meubelpaspoort goed op, dan ben je verzekerd van een optimale levensduur van je meubel. Ben je het meubelpaspoort onverhoopt kwijtgeraakt, dan kun je het ook downloaden van onze website. Bij elk artikel vind je een bijpassende QR-code.
De stoelen/banken hebben plooien. Hoe kan dat?
Plooivorming is een normaal verschijnsel dat niets met de kwaliteit van uw (lederen) (arm)stoel of bank te maken heeft. Dat het ene artikel wel plooien heeft en het andere niet, komt waarschijnlijk doordat u frequenter gebruik maakt van het meubel met plooien. Het advies is om regelmatig af te wisselen.
De vulling van mijn zitmeubel is na gebruik zachter geworden. Hoort dat wel?
Het zitcomfort wordt door diverse onderdelen beïnvloed, zoals de vering, de gebruikte vulling en de gekozen bekleding. De aanvankelijke hardheid van het zitcomfort neemt in de eerste maanden tot één jaar standaard af met ongeveer 15% tot 20%. Dit is heel normaal en geen reden tot zorg.
Er zitten pluisjes aan mijn (arm)stoel. Wat is de oorzaak en hoe behandel ik dit?
Bijna alle bekledingsstoffen met gemengde vezels gaan in meer of mindere mate ‘pillen’. Hierbij komen vezelbolletjes (pluisjes) los. Dit is een normaal verschijnsel, dat niet nadelig is voor de kwaliteit. U kunt de bolletjes het beste met een pluizentondeuse, pluizendief of pillingapparaat (verkrijgbaar in winkels met huishoudelijke artikelen) verwijderen.
Is mijn meubel ecologisch verantwoord geproduceerd?
Onze fabrieken gebruiken nagenoeg de gehele boom door verschillende zaagmethoden te gebruiken. Door in onze meubelen een combinatie van massief (zowel lange als kortere stukken massief hout die we verlijmen) en houtfineer te gebruiken, kunnen ook de kleinste restdelen van de stam worden benut. Omdat we houtfineer gebruiken, kunnen er meer hout-‘oppervlakten’ uit 1 boom worden gehaald. Onze producties zijn gericht op het ecologisch behoud en proberen zo goed mogelijk aan te sluiten bij de klimaatverandering die wij overal ter wereld zien. Daarom werken we vooral met plantagebomen; zodat er niet alleen gekapt wordt, maar we ook zorgen dat er nieuwe bomen worden aangeplant. In Europa, waar vele van onze houtsoorten hun oorsprong hebben, wordt dit vaak ook door de nationale regeringen gecontroleerd, omdat dit een van de belangrijkste inkomstenbronnen is van dat land (zoals bijvoorbeeld de Europese eiken in Roemenië). Uw meubel is dus verantwoord geproduceerd.
Mijn meubel heeft opeens een gelige vlek, hoe kan dat?
Dit kan gebeuren bij verschillende materialen, maar met name bij linoleum. Waarschijnlijk heeft er een langere tijd een schaal of ander item op dezelfde plek gestaan, waardoor er geen licht meer bij deze plek kon komen. Door het ontbreken van (UV-)licht is de kleur hierdoor veranderd. Maakt u zich geen zorgen indien dit gebeurt. Indien er opnieuw licht bij komt, zal binnen afzienbare tijd de kleur weer naar zijn oorspronkelijke staat terugkeren.
Mijn meubelstuk heeft extra steunpoten, maar deze zijn korter dan de normale poten. Klopt dit wel?
De extra steunpoten zorgen voor extra ondersteuning. Het is niet de bedoeling dat deze de grond raken, maar er juist net boven blijven, om de druk tijdens het gebruik en de belasting van het meubel op te vangen. Daarom zullen deze dus altijd korter zijn en boven de grond ‘zweven’.
Wat is de CARE+ onderhoudslijn?
CARE+ is onze eigen onderhoudslijn, die we samen met onze partners hebben afgestemd op onze meubelen en materialen. Omdat elk materiaal zijn eigen eisen stelt, zijn de onderhoudsproducten hier precies op afgestemd. Onze onderhoudsserie voor gestoffeerde meubelen omvat zowel textiel- als leerverzorgingsproducten. Voor onze houten meubelen hebben we verschillende verzorgingsproducten, afhankelijk van de kleur en de textuur. De serie omvat daarnaast ook een onderhoudsproduct voor metaal en chroom.
Meer informatie vind je hier
Wat gebeurt er als je andere onderhoudsproducten gebruikt dan door ons aanbevolen?
Aangezien andere onderhoudsproducten niet zijn afgestemd op onze meubels, kunnen wij niet garanderen dat deze producten geen negatief effect hebben op of zelfs schade veroorzaken aan de meubelen. Wij beschouwen het gebruik hiervan dan ook als een onjuiste behandeling en behouden ons het recht voor om onze garantie in zo’n geval uit te sluiten. Gebruik daarom altijd onze onderhoudslijn CARE+.
Folder-acties
Hoelang zijn de aanbiedingen in de folder geldig?
Op de achterpagina van elke folder staat aangegeven hoelang de acties geldig zijn. Dat geldt ook voor de online versie van de folder, die je hier kunt inkijken.
XOOON-verkooppunten
Winkels
Waar zijn de XOOON-meubels verkrijgbaar?
De meubels van XOOON zijn alleen verkrijgbaar bij met zorg geselecteerde woonwinkels waar vakkundige adviseurs klaar staan om je te helpen. Kijk voor een XOOON-verkooppunt in de buurt bij onze winkelzoeker.
Wat zijn de openingstijden van de XOOON-winkels?
Met onze 'winkelzoeker' vind je eenvoudig alle XOOON-verkooppunten met de volledige contactgegevens en de vaste openingstijden. Voor actuele informatie over extra koopavonden en -zondagen kun je het beste contact opnemen met de winkel.
Levering door verkooppunt
Kan ik de meubels van XOOON na aankoop meteen meenemen?
Van veel populaire artikelen in de collectie houdt XOOON een beperkte voorraad aan in het centrale magazijn. De voorraadstatus van deze artikelen is terug te zien in de voorraadindicator bij het artikel op de website. Indien een artikel voorradig is, betekent dit dat je bestelling binnen enkele weken geleverd kan worden. Neem voor de exacte levertijden contact op met je XOOON-dealer. Producten die door de consument zelf samengesteld kunnen worden, worden alleen op bestelling geproduceerd. Door de ambachtelijke productie kan het vier tot soms twaalf weken duren voordat deze commissieartikelen geleverd kunnen worden. Ook voor een indicatie van deze levertijden kun je terecht bij je XOOON-dealer.
Mijn artikelen zijn beschadigd geleverd, wat moet ik doen?
Indien bij levering blijkt dat je artikelen beschadigd zijn, en de bezorgdienst heeft dit niet genoteerd bij aflevering, neem dan direct contact op met de winkel.
Maak daarbij foto's van de beschadigde artikelen en eventuele beschadigingen aan de verpakking. Stuur de foto’s samen met je ordernummer en een eventuele kopie van de afleverbon (je kunt er ook een foto met je smartphone of camera van maken) in een e-mail naar de klantenservice van de winkel. Deze zal de klacht in behandeling nemen en zo snel mogelijk reageren.
Worden mijn nieuwe meubels thuisbezorgd?
XOOON bezorgt via ons dealernetwerk de meubels op elk adres in Nederland en België. Overleg met de adviseur in de XOOON-shop over de mogelijkheden en eventuele kosten.
Wat is de status van mijn bestelling?
Als je een bestelling bij een XOOON-dealer geplaatst hebt, geeft deze je een indicatie van de levertijd. De dealer zal je vervolgens op de hoogte houden van de status van je bestelling en je tijdig informeren als je meubel bezorgd of afgehaald kan worden. Wil je weten wat de status van je bestelling is, neem dan dus contact op met de dealer waar je de bestelling hebt geplaatst.
Mijn (adres)gegevens zijn veranderd, waar kan ik dat doorgeven?
Als je al eens een catalogus van XOOON hebt ontvangen, zijn je adresgegevens bij ons bekend. Deze zijn opgeslagen in je "Mijn XOOON" account.
Wanneer je inlogt op deze pagina kun je zelf je adresgegevens aanpassen. Je kunt je hier ook aan- of afmelden voor de nieuwsbrief.
Je inloggegevens bestaan uit je e-mailadres en een wachtwoord. Ben je je wachtwoord vergeten? Dan kun je hier je wachtwoord wijzigen.
Garantie & Service
Garantie
Ik heb een klacht over mijn aankoop, waar kan ik terecht?
Als je niet tevreden bent over de kwaliteit van het geleverde artikel, neem dan direct contact op met de XOOON-winkel waar je het gekocht hebt.
Stuur een e-mail met een duidelijke omschrijving van je klacht (bij voorkeur met foto’s) naar de klantenservice van de winkel waar je je aankoop gedaan hebt. Vermeld in je bericht voor een soepele verwerking ook je ordernummer (je kunt ook een foto van de factuur maken met je smartphone of camera). Na ontvangst zal de winkel je klacht in behandeling nemen en zo snel mogelijk reageren.
Hoe zit het met mijn garantie?
Op elk meubel van XOOON bieden wij je garantie. Leidraad daarbij zijn alle wettelijk geldende voorschriften.
Informeer bij je XOOON-dealer naar de voorwaarden en hoe je hier een beroep op kunt doen.
Bel onze klantenservice +31(0)88-203 94 20
Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8:30 tot 17:00